Resuming podcast

13 de Juliol de 2021 a les 13:58

Adif comença a licitar les obres de desdoblament de l’R3 entre la Garriga i Parets per un valor de 66 milions d’euros

Compartir

Si tot just fa un mes es feia pública l’adjudicació de les obres de supressió dels passos a nivell, de millora dels passos soterrats i modernització de l’estació de la Garriga, el govern espanyol ha donat a conèixer novetats pel que fa a la construcció de la doble via a l’R3 entre Parets i la Garriga. La fins aquest cap de setmana alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, flamant nova ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, ha anunciat a través de les seves xarxes socials l’inici de la licitació per desdoblar la línia. Unes obres valorades en 66 milions d’euros que incorpora 8,4 milions d’euros més en subministraments. D’aquesta manera, sembla que continua endavant el full de ruta marcat pel Pla de Rodalies que va presentar l’actuació a l’R3 com una de les obres prioritàries en el període 2020-2030. Des de l’Ajuntament de la Garriga, la regidora d’Urbanisme i Via Pública, Neus Marrodan, es mostra optimista i espera que l’actuació sigui una realitat.

Es tracta d’una obra finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i està previst que duri un termini d’uns 25 mesos. El que encara està per resoldre és si la duplicació es farà després o durant les millores dels passos a nivell i l’estació, que de moment no tenen una data exacte perquè es comencin a executar. Així també ho manifesta Marrodan, després que el tema s’hagi tractat en diferents reunions que ha tingut el consistori amb els responsables d’Adif i les empreses que faran les obres. La doble via ha de permetre augmentar la freqüència de pas de trens i reduir el temps del trajecte i, d’aquesta manera, millorar l’eficàcia i la fiabilitat d’un servei que constantment acumula retards i el conseqüent malestar dels usuaris. La regidora d’Urbanisme de la Garriga recorda que han demanat a les empreses constructores que tinguin en compte que les obres a la via no poden deixar el poble partit en dos.

En total, s’actuarà en un tram de 17,1 quilòmetres entre Parets i la Garriga. Una obra que preveu la construcció de 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 d’inferiors, a més de 5.304 metres de mur. De fet, està previst aixecar la superestructura de la via actual i es rectificarà el traçat per crear una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova doble via. Els treballs, a més de durar 25 mesos, també es preveu que provoquin talls de circulació durant dos estius seguits, per poder executar la construcció de la doble via. Per tant, continuen endavant els passos per fer realitat una infraestructura que, en reiterades ocasions durant els últims 40 anys, no s’ha executat i s’acumulen molts anys de promeses incomplertes.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia