28 de Març de 2019 a les 14:37
Al llarg de la sessió plenària del mes de març, el regidor de la CUP, Roger Prims, va preguntar sobre la presència d'un seguit de marques a tocar del pas a nivell de la línia de tren, que hi ha a l'alçada de Can Terrers. Va ser llavors quan el regidor de Via Pública, Joan Esteban, va anunciar que l'Administració d'Infraescturures Ferroviàries es va reunir amb l'Ajuntament fa poques setmanes per explicar-los com seran les obres de supressió del pas a nivell de Can Terrers i la construcció d'un pas soterrat.
Una obra que començarà en unes dues setmanes i que està previst que s'allarguin fins la propera tardor. Es tracta, per tant, de la primera inversió prevista per començar a preparar la línia pel seu futur desdoblament. Joan Esteban repassa la informació que els van donar sobre les obres que començaran en breu.
Es tracta d'una obra que portaran a terme les empreses Vilor i LIC. Una actuació que té un pressupost de 730.000€ i un termini d'execució de vuit mesos. De fet, l'adjudicació es va fer oficial el passat mes d'octubre del 2018 i no és fins aquest any que començarà, finalment, la primera fase per poder suprimir els passos a nivell del municipi. Una obra d'enginyeria que preveu la construcció d'un pas soterrat, amb un calaix de formigó, que estarà uns metres més al nord de l'actual camí de Can Terrers. De fet, el pas permetrà la circulació de vianants i vehicles, per facilitar l'accés dels veïns que viuen a la vessant oriental de la línia R3.
La supressió del pas a nivell de Can Terrers es fa al marge de la resta d'actuacions que s'han de fer per eliminar els passos al carrer Bosc, la carretera de Samalús, i en paral·lel, la millora del pas soterrat que hi ha a l'estació. Una actuació que també preveu la modernització de l'estació de la R3 al municipi amb el tancament perimetral i la instal·lació d'ascensors per millorar la mobilitat dels veïns i veïnes. Una actuació que, en principi, ADIF ha de licitar en poc temps per poder fer les obres un cop s'hagi portat a terme la licitació. Tot i així, Esteban mira amb cautela aquestes segones obres pels molts entrebancs que hi ha hagut els últims 40 anys.
Si els terminis es compleixen, a la tardor estarà operatiu el nou pas a nivell de Can Terrers. Una obra que no obligarà a tallar la circulació de trens per aquest tram de la R3. En tot cas, els combois hauran de reduir la velocitat al seu pas per la zona on s'estiguin fent les obres. Es tracta, per tant, de la primera gran inversió que es farà a la xarxa ferroviària al municipi des de fa molts anys per començar a treballar en un hipotètic desdoblament de la R3 entre la Garriga i Parets.