Resuming podcast

3 de Juliol de 2020 a les 15:32

Adif ja disposa d'un projecte constructiu per desdoblar la R3 entre la Garriga i Parets

Compartir

El desdoblament de la línia 3 de Rodalies sembla que és més a prop per primera vegada en 40 anys. L’Adif ja disposa d’un projecte constructiu que estableix quin ha de ser el traçat i les obres i actuacions que s’hauran de realitzar perquè la doble via sigui una realitat en el tram de 17 quilòmetres entre Parets i la Garriga. Es tracta del pas previ a aprovar el projecte definitivament i, a continuació, poder licitar les obres. Tot i així, encara hi ha molta feina a fer prèviament, amb l’eliminació dels passos a nivell i la millora de les estacions, com és el cas de la Garriga. El projecte inclou la proposta de traçat, que va conèixer l’Ajuntament el 2018, i també recull per primera vegada la declaració d’impacte medi ambiental. El cap de l’àrea de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament, Jordi Carreras, explica més detalls del projecte que l’Adif encara no ha fet arribar al consistori.

Un dels principals canvis pel que fa a l’actual traçat, segons pública el 9 Nou a la seva edició de divendres, és la construcció de la segona via, entre els Gorchs i Llerona, desviant part del traçat per la manca d’espai. D’aquesta manera, s’hauria de construir un nou viaducte i el traçat afectaria una zona verda i equipaments de les Franqueses. De fet, l’Ajuntament té previst presentar-hi al•legacions. L’Adif també sotmet a exposició pública els béns i drets que es veuran afectats pel desdoblament al llarg dels 17 quilòmetres. Són terrenys públics i privats que s’hauran d’expropiar per garantir la construcció del doble vial. En total, 310 finques entre Parets i la Garriga es veuen afectades i, en el cas del municipi, són 32. L’exposició pública dura 15 dies i qualsevol persona pot presentar-ne al•legacions. De moment, l’Ajuntament està a l’espera de rebre la documentació perquè les persones afectades puguin consultar-la. Carreras explica que, pel que fa als projectes de supressió dels passos a nivell i adequació dels passos soterrats, així com el projecte de millora de l’estació de la Garriga, segueixen pendents de concretar-se més detalls.

El mes de febrer van finalitzar les obres del pas soterrat de Can Terrers, una infraestructura que ha generat el malestar de molts veïns i veïnes per les dimensions que té en comparació amb el trànsit rodat i els vianants que hi passen. Caldrà veure si, en aquesta ocasió, es concreten més detalls del calendari que se seguirà perquè el desdoblament parcial de l’R3, entre la Garriga i Parets, sigui una realitat. Un anunci que arriba després de 4 dècades de promeses i projectes que no s’han acabat executant per un o altra raó. Una situació que ha convertit la línia 3 de Rodalies en una de les que té una menor afluència de pas, i que acumula un retard crònic que han de patir diàriament els centenars d’usuaris i usuàries que agafen el tren a la Garriga.

Escolta l'àudio de la notícia clicant aquest enllaç