22 de Gener de 2025 a les 13:31
Representants del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Adif i Renfe han presentat dimecres l’avanç del Pla Alternatiu de Transport a institucions i entitats afectades per les obres de desdoblament de l’R3, entre Mollet i la Garriga, que Adif realitzarà els pròxims mesos. Durant el tall es posarà en marxa un pla alternatiu per carretera per garantir la mobilitat dels viatgers consensuat amb la Generalitat i les entitats implicades: ajuntaments, consells comarcals i plataformes ciutadanes. I, a l’espera que es liciti els propers mesos, el pla alternatiu contempla autobusos alternatius al tram directament afectat, entre Mollet Santa Rosa i la Garriga. Però també serveis directes entre Vic, Centelles i la Garriga amb Barcelona, durant tot el dia. A la ciutat comtal, el punt d’origen i destinació serà Fabra i Puig on els viatgers disposen de serveis de Rodalies (R3 i R4), serveis de Metro de la línia 1 i línies de busos de TMB. Una trobada que ha seguit de manera telemàtica l’alcaldessa, Meritxell Budó, on han conegut que el tall començarà pels volts del 23 de juny, que s’allargarà un any i que la Garriga disposarà de connexions directes amb Barcelona tot el dia, amb un freqüència de pas cada 30 minuts. Segons Budó, ara caldrà garantir que el servei s’adeqüi a les necessitats.
Durant la reunió també s’ha donat a conèixer que la instal·lació de les marquesines a l’estació de la Garriga, que s’havia de portar a terme el passat novembre, s’haurà enllestit el mes de març. La manca de subministrament justifica aquest retard en la instal·lació del mobiliari a l’estació. I una de les confirmacions durant la reunió és també una bona noticia pels usuaris que agafen el tren en direcció nord. Quan hi hagi el segon tall de l’R3 els trens provinents de Puigcerdà acabaran el seu trajecte a la Garriga, i qui es vulguis desplaçar en direcció nord també haurà d’agafar els trens a l’estació del poble. Uns anuncis que també han seguit de prop les plataformes d’usuaris de l’R3, que han vist amb bons ulls bona part dels serveis alternatius proposats, però s’han sorprès que el temps del tall hagi passat de 5 a 12 mesos. Així ho apunta un dels portaveu de Perquè no ens fotin el tren i de l’associació per la Promoció del Transport Públic, Daniel Pi.
Des d’ara i fins el mes de juny es portarà a terme la licitació per adjudicar el servei de transport alternatiu per carretera que s’allargarà tot el temps que duri el segon tall de l’R3 entre la Garriga i Mollet. Renfe concretarà més endavant la data en què entrarà en servei el pla alternatiu, així com la seva durada, supeditat a l’inici i calendari de les obres. Un cop tancada la reprogramació, Renfe reforçarà el personal d’informació i atenció al client, així com en seguretat, a les estacions afectades.
Clica a continuació per sentir la noticia