Resuming podcast

4 de Maig de 2016 a les 18:25

El Síndic de Greuges va atendre l'any passat 49 queixes i consultes de veïns de la Garriga

Compartir

Un total de 26 queixes i 23 consultes són el balanç d'actuacions que el Síndic de Greuges va registrar durant tot el 2015 a la Garriga. Unes reclamacions que en un 40,8% van representar conflictes amb l'administració pública i tributs, seguit per temes de consum amb un 22,4% del cassos i polítiques socials amb un 14,3%. Uns percentatges força diferents als registrats al total de la comarca, ja que un 28,4% de les actuacions se centren en conflictes vinculats a serveis socials, l'educació o la salut. "El gruix de queixes és de polítiques socials amb un 30%, i després els segueix consum amb un percentatge semblant al registrat a la Garriga” detalla Jaume Saura, adjunt del Síndic de Greuges.

Els tècnics del defensor de les persones a Catalunya han atès dimecres 4 a la Garrig, les diferents consultes i queixes dels veïns del municipi. En total, 14 persones s'han acostat fins l’edifici de Can Raspall al llarg de tot el matí. Una visita itinerant que forma part dels centenar de viatges que fa cada any el Síndic, una institució que cada cop vol tenir més contacte amb la gent per resoldre qualsevol problema amb una administració pública o empresa privada. Jaume Saura assegura que "tot i que cada any creixem en el nombre d'actuacions, l'any passat en van ser unes 23.000, encara creiem que som una administració poc coneguda i, per tant, hi ha marge de millora”.

Qualsevol persona interessada en fer una queixa o consulta al Síndic de Greuges pot trucar al telèfon gratuït 900 124 124. O enviar per correu electrònic un formulari que es troba al seu web a l'adreça sindic@sindicat.cat

Escolta l'àudio de l'entrevista en aquest enllaç