12 de Maig de 2025 a les 18:14
Des del passat més de gener l’alumnat del PFI treballa dins del mòdul de Comunicació el projecte FEMEco que té la finalitat de formar una ciutadania activa i crítica amb les actituds discriminatòries i les vulneracions del medi. Tot plegat va significar l’enregistrament el passat 28 de febrer dels ràdio-relats ecofeministes. Un projecte que busca que els participants coneguin què és la comunicació transformadora, la que permet resoldre conflictes i transformar les relacions tot fomentant la comprensió mútua. En concret, FEMEco ha mirat de donar a conèixer als nois i noies una experiència ecofeminista que es porta a terme a prop del centre educatiu. En el cas de l’EMAD, el taller es va iniciar a partir de l’exposició de la Carme, membre de la plataforma “Perquè no ens fotin el tren”, en defensa de retornar la dignitat a la línia R3 de rodalies. Tres dels participants al projecte i alumnes del PFI expliquen el seu relat i l’experiència viscuda.
En la primera part del projecte, l’alumnat ha fet un reconeixement de l’entorn del centre i ha participat en les sessions teòriques on han treballat conceptes relacionats amb l’ecofeminisme, la comunicació transformadora i el medi ambient per generar propostes renovadores. Després va ser el torn de la creació de ràdio-relats amb perspectiva ecofeminista. On l’alumnat va descobrir i gaudir d’aquest gènere radiofònic que combina la teatralització dels textos amb la creació de la banda sonora. I just fa pocs dies van poder escoltar els pòdcast. La professora de PFI de l’EMAD, Imma Mestieri, valor el paper de l’alumnat amb el projecte.
El PFI, Pla Iniciació Professional, Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lació de mobles és un programa formatiu que pretén completar la formació general i proporcionar als joves de 16 a 21 anys que no hagin acreditat l’ESO l’oportunitat, d’una banda, de continuar amb el seu itinerari formatiu i també incorporar-se al món laboral. Una de les educadores del projecte FEMEco de la Fundació Akwaba, Paula Villanueva, també repassar com ha respost l’alumnat a la iniciativa que han coordinat amb l’EMAD.
El resultat dels pòdcast ha estat satisfactori per totes les parts. Una iniciativa que ha permès que l’alumnat de PFI pogués apropar-se al món del medi ambient, del pòdcast i fomentar les seves competències comunicatives.