Resuming podcast

16 de Novembre de 2021 a les 14:39

Els alumnes de tercer d’ESO del Vil·la Romana estudien els efectes de l’ús de les noves tecnologies

Compartir

Implicar els estudiants i desenvolupar projectes transversals, que acabin vinculant diferents assignatures, és un dels objectius de l’institut Vil·la Romana. Actualment, ja ha introduït la metodologia de treballar per projectes a alguns dels seus nivells. Primer i segon d’ESO ja hi estan treballant des de fa temps, i el curs passat s’hi va sumar tercer. Però ha estat aquest any quan s’ha fet un pas important, escollint un tema de gran interès i que ha implicat els estudiants del centre des del primer moment.  Arrel de la pandèmia, l’any passat van decidir fer un treball transversal i més motivador per l’alumnat creant l’anomenat Projecte 0. Una iniciativa que aquest curs s’ha orientat a reflexionar i analitzar com afecten les noves tecnologies, especialment els mòbils, als nois i noies. Una de les tutores de tercer del centre de secundària, Silvia Garcia, explica més detalls del projecte.

 

Les reaccions i opinions dels nois i noies han estat molt interessants pel professorat. Ha estat una ocasió perfecte per mostrar-los la importància, en algunes ocasions excessiva, que tenen les xarxes socials i els dispositius. A la major part d’activitats els alumnes han participat, però també s’ha buscat un major compromís. Precisament, 7 dels 93 alumnes de tercer van desconnectar-se durant 48 hores del seu mòbil. Una experiència que els ha servit per adonar-se de les implicacions que representen les tecnologies. La coordinadora de tercer del Vil·la Romana, Txell Maymó, fa una lectura dels resultats aconseguits amb el Projecte 0.

 

Els estudiants també han participat a xerrades, taules de debat, han fet un podcast i altres activitats que els ha obligat a implicar-se. Entre l’alumnat, s’han extret conclusions i reflexions interessants amb la major part d’activitats. Això si, l’experiència d’estar 48 hores sense utilitzar tecnologies no l’han seguit gaires nois i noies. Quatre dels estudiants de tercer com la Georgina, en Biel, en Jofre i la Mariona, repassen part de les activitats que han fet.

 

L’institut Vil·la Romana, seguint la línia que ja han engegat les escoles de primària des de fa anys, ja comença a introduir al llarg dels últims cursos la metodologia de treballar per projectes. Un treball conjunt per l’alumnat que també serveix per millorar la cooperació dins de l’aula. Unes dinàmiques que, normalment, són trimestrals i es van desenvolupant al llarg del curs.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia

Foto / Institut Vil·la Romana