14 de Març de 2018 a les 15:04
Un total de 73 consultes sobre entitats bancàries, la major part vinculades amb temes com les comissions que es cobren els bancs i també les clàusules sol de les hipoteques, 34 relacionades amb serveis de telefonia i 26 per temes de consum van ser les 3 principals problemàtiques que van concentrar l’interès dels consumidors. Aquestes són algunes de les dades que es poden extreure de la memòria anual realitzada per la Unió de Consumidors de Catalunya, l’encarregada de donar servei als veïns des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).
Al marge de les consultes també es van obrir un total de 40 expedients de reclamació, 23 dels quals ja s’han pogut resoldre. El servei atén els veïns de la Garriga un cop per setmana i ha registrat un augment important d’usuaris respecte el 2016. Pel que fa als expedients, 9 són per casos de telefonia -una de les problemàtiques que genera més maldecaps als garriguencs-, 7 per problemes amb empreses del sector automobilístic i 5 per temes de comerç. De fet, és aquest darrer aspecte en el qual s’ha vist un augment important respecte les xifres registrades al llarg del 2016.
"S’ha notat un descens en els expedients oberts entre un any i l’altre, passant dels 52 del 2016 als 40 del passat 2017. Això ho atribuïm a que més persones troben solució a un problema abans que nosaltres obrim un expedient" explica Xavier Torrent, tècnic de l’OMIC. D’altra banda, les consultes sobre temes relacionats amb dos subministraments bàsics com el gas i la llum s’han reduït força respecte anys anteriors.
Torrent apunta que l’activitat a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha augmentat durant els últims 12 mesos i ho atribueix al fet que "cada cop més persones coneixen l’existència d’aquest servei". L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor està oberta a qualsevol veí de la Garriga que necessiti l’assessorament del tècnic de la Unió de Consumidors de Catalunya, cada dimarts de 10h a 14h, i es recomana demanar cita prèvia a través del correu electrònic consum@ajlagarriga.cat.
Escolta l'àudio de la notícia en aquest enllaç