3 de Febrer de 2023 a les 14:55
L’any 2020 es van fer els primers passos des de l’Ajuntament, amb el suport de les cansaladeries locals, per crear la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga. Una iniciativa de l’àrea de Promoció Econòmica que tenia per objectiu fomentar el consum d'aquest producte agroalimentari, promocionar la Garriga com a destinació comercial especialitzada, donar cobertura a totes les accions promocionals que es portin a terme en relació amb la botifarra de la Garriga i finalment incrementar l'oferta turística del municipi. Des de llavors, els negocis locals, amb el suport de l’administració, han elaborat un reglament per posar en valor el producte i s’ha fet arribar tota la documentació per rebre el vistiplau de la Generalitat. Finalment, fa uns mesos es va validar la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga. I, tot just ara, s’ha confirmat que les set cansaladeries locals s’han adherit al projecte per promoure’n la venda. Una noticia que ha rebut amb satisfacció l’Ajuntament. Tal com explica la regidora de Promoció Econòmica, Txell Catalan.
D’aquesta manera, La Moreneta, Can Torrents, la cansaladeria Maria Oliveras, Ca la Maria José, Can Perris, Can Valldeoriola i la cansaladeria la Perla donen suport a aquesta marca col·lectiva. Que dona el dret d’utilitzar un distintiu a cada establiment per vendre el producte, sempre que es compleixin una sèrie d’estàndards que estableix el reglament. La promoció de la marca serà una de les protagonistes de l’onzena edició de la Fira de la Botifarra de la Garriga que se celebrarà entre el 3 i el 5 de març, amb un seguit d’activitats. Una cita que tornarà a arribar amb un seguit d’actes per a tots els gustos. Des de la Perla, la propietària i mestra artesana cansaladera, Yolanda Presseguer, explica alguns dels punts que defineixen la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga.
Un cop ja es disposa del distintiu, que s’ha impulsat a proposta de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, l’objectiu passa per programar diferents campanyes durant tot l'any, que inclouran la creació d'una pàgina web, campanyes publicitàries als mitjans i a les xarxes socials o la producció d'un vídeo promocional. Un seguit d’accions que tindran com a colofó, cada any, la Fira de la Botifarra de la Garriga.