Resuming podcast

18 de Maig de 2021 a les 14:56

La Garriga ha registrat 16 obertures i 4 tancaments de comerços i serveis des de finals del 2019

Compartir

 Tots els sectors de l’economia s’estan veient perjudicats per la greu crisi econòmica de la Covid-19. Especialment, el sector terciari és un dels que pitjor ho ha passat arreu del país on s’han multiplicat els tancaments de restaurants i tota mena d’establiments, que no han pogut fer front als constants tancaments. A la Garriga tampoc s’han lliurat d’aquesta greu situació molts dels negocis del poble. I n’és un exemple perfecte que des de desembre del 2019 han tancat dos comerços i dos espais de restauració. Malgrat això, el nombre de negocis que han obert és major, ja que actualment hi ha 11 comerços i 5 restaurants més oberts en comparació amb fa un any i mig. Són dades elaborades per l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament que ha volgut tenir una radiografia del comerç i la restauració del poble. I, tenint en compte els indicadors, i sense perdre de vista la gravetat del moment, la regidora de l’àrea, Txell Catalan, considera que el teixit econòmic continua en peu malgrat les circumstàncies.

Actualment a la Garriga hi ha 451 establiments censats. 212 pertanyen al sector del comerç: 69 es dediquen a l'alimentació; 19 al producte quotidià no alimentari; 38 a l'equipament de la llar; 38 a l'equipament per a les persones; 25 al sector de l’automoció i carburants; 13 al lleure i la cultura i 10 dels comerços són mixtes. Els 239 restants formen part del sector serveis: 69 a la restauració i els 170 que queden ofereixen altres serveis. Des del consistori s’apunta que la capacitat de resiliència dels negocis es justifica per diferents motius. En primer lloc, perquè els tancaments perimetrals han acabat afavorint a les compres al poble. I, en segon lloc, Txell Catalan apunta que l’aposta pel comerç de qualitat està guanyant la partida a les botigues de les grans cadenes comercials, models que s’han implementat a ciutats més grans.

Els negocis, tal com apunta l’informe de l’àrea de Promoció Econòmica, també han sabut reinventar-se tenint una major presència a la xarxa. I també han creat noves modalitats d’atenció al client amb repartiments a domicili i, en el cas de la restauració, el servei de menjar per emportar. Segons la regidora, el futur passa per seguir oferint formació i suport al comerç del poble i oferir-los les eines que requereixin per poder seguir endavant amb l’aposta pel comerç de qualitat que caracteritza la Garriga.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia