Resuming podcast

7 de Novembre de 2024 a les 12:14

La Garriga i els pobles afectats pel tall de l’R3 participaran en el disseny del Pla de transport alternatiu

Compartir

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica s’ha posat en contacte amb els diferents pobles i ciutats del Vallès Oriental i Osona que es veuran afectats pel segon tall de la línia 3 de Rodalies amb les obres de desdoblament en el tram entre la Garriga i Parets. Tot plegat té la intenció de poder comptar amb la veu dels alcaldes i alcaldesses en el disseny del Pla de transport alternatiu amb autobusos que ha d’entrar en funcionament durant el tall de la segona fase de les obres de desdoblament. El document estarà elaborat en les pròximes setmanes, amb l’objectiu que Renfe pugui licitar el servei com més aviat millor. Tot plegat ho va donar a conèixer el vallesà i secretari general del Departament, Jordi Terrades, després d’una reunió sobre la línia R3 on es van trobar amb el representant d’Adif a Catalunya, Angel Contreras, i alcaldes i regidors d’ajuntaments del Vallès Oriental, entre els quals hi havia l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó; l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell; l’alcalde de les Franqueses del Vallès, Juan Antonio Corchado i l’alcalde de Parets del Vallès, Francesc Juzgado. Terrades apunta en declaracions a VOTV que no es deixarà de banda la veu dels pobles.

Es tracta d’una de les peticions importants que des de l’Ajuntament de la Garriga s’havia fet arribar als responsables d’Adif durant les últimes reunions que s’havien portat a terme al municipi. En paral·lel, els responsables d’Adif van apuntar a l’Ajuntament que l’inici de les obres no està previst que comenci abans dels mesos d’abril o maig. L’alcaldessa, Meritxell Budó, celebra que es tingui present la veu dels Ajuntaments, però també van traslladar a Territori i Adif que cal escoltar als usuaris i usuàries, els principals afectats.

Durant la trobada Jordi Terrades també es va referir al petició formulada pels ajuntaments per poder millorar la comunicació i interlocució amb Adif durant el tall per les obres. I, en aquest sentit, el secretari general va reafirmar que es farà un seguiment exhaustiu de les obres, tenint en compte que serà una de les primeres línies que l’Estat haurà de traspassar a la Generalitat.

Caldrà esperar ara per conèixer quan té lloc la licitació del Pla de transport alternatiu, un cop s’hagi redactat el contracte. Tot plegat es farà a l’espera que, la propera primavera, es puguin engegar els treballs de desdoblament de l’R3, que tindrà una durada força llarga en el temps.

Clica a continuació per sentir la noticia