Resuming podcast

5 de Octubre de 2018 a les 14:43

La supressió dels passos a nivell de la Garriga serà una realitat el 2019

Compartir

La desaparició dels passos a nivell de la Garriga és cada cop més a prop. Així ho ha confirmat ADIF als tècnics de l’Ajuntament després d’una reunió que es va celebrar dijous al consistori. L’objectiu és que la supressió dels passos a nivell de sigui una realitat el 2019.

Just en aquests moments ja està en licitació l’eliminació del pas de la carretera de Samalús, el del bosc del Malhivern i també el pas de Can Terrers. L’obra també inclou millores als actual passos soterrats. En primer lloc, s’eixamplarà el pont de l’estació, al carrer Torrent de la Sínia, mentre que també s’adequarà l’avinguda 11 de setembre per absorbir tot el trànsit de la carretera de Samalús. L’actuació hauria de començar al llarg del primer semestre del 2019 un cop acabi la licitació, que durarà uns 6 mesos. El cap de l’àrea de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament, Jordi Carreras, apunta de quina manera es faran les obres de supressió dels passos valorades, aproximadament, en 4.000.0000 d’euros.

Durant la reunió també es va tractar un altre projecte que s’està redactant en paral·lel, la millora de l’estació de la R3. Uns treballs que també es faran abans de la doble via entre Parets i la Garriga. En concert, es construiran dos ascensor a banda i banda de les vies per accedir a les andanes a través d’un pas soterrat. Tot plegat per dotar de major seguretat l’estació. El projecte inclou la prolongació de la segona via fins un metres més enllà de l’estació i obligarà a fer un mur al costat de la casa de la Fournier. Durant la reunió s’ha consensuat que el mur es faci a uns 6 o 8 metres de distància de l’edifici. Per contra, això obligarà a reduir entre 2 o 3 metres del talús de la muntanyeta.

Carreras ha volgut deixar clar que en cap cas es farà l’estacionament de trens de 5 vies que s’havia proposat en projectes anteriors. L'obra comportarà un moviment de terres important per reduir el talús de la muntanyeta i eixamplar el traçat ferroviari. Una ampliació de la doble via que acabarà allà, en previsió a un possible desdoblament futur de la R3 entre la Garriga i Vic. Per aquesta raó, seguirà existint el pas a nivell de Can Torre de la Riba, a tocar de l’antiga SATI, mentre que la construcció d’un pas soterrat a la zona de Can Terrers encara quedarà pendent de fer.

Les obres de l’estació està previst que es licitin el 2019 i es portin a terme a partir del 2020. Un cop finalitzin les obres d’eliminació dels passos a nivell, que tindran una durada d’uns 14 mesos, i també les obres de millora de l’estació, serà el torn de l’esperat desdoblament parcial entre la Garriga i Parets. Per ara, el projecte continua en redacció i no hi ha dates encara per portar-lo a licitació.

D’aquesta manera, després de gairebé 40 anys sembla que es comencen a fer els primers passos cap a la construcció d’una segona línia a la R3 al seu pas per la Garriga.

Escolta l'àudio de la notícia en aquest enllaç