Resuming podcast

7 de Octubre de 2021 a les 14:57

La vaga de maquinistes genera molts maldecaps als usuaris de la R3 de la Garriga

Compartir

Des de la setmana passada el servei de Rodalies està vivint uns retards i una supressió del servei de tren que està afectant a les prop de 300.000 persones que utilitzen el tren a Catalunya. El principal convocant de les jornades de vaga és el SEMAF, el sindicat de maquinistes majoritari, tot i que dijous al matí també hi ha hagut vaga del Sindicat Ferroviari (SF). Especialment, quan hi ha convocatòria per part del SEMAF s’han produït importants retards i, fins i tot, alguns dels combois dels serveis mínims no han acabat circulant. Una situació que ha afectat directament els usuaris de l’R3 a la Garriga, que han hagut de fer mans i mànigues per poder desplaçar-se en tren, o buscar alternatives amb autobusos o el vehicle privat. Malgrat entendre el dret de vaga i estar d’acord amb algunes de les reivindicacions, des del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren hi ha queixes per la manca d’informació i la poca coordinació de Rodalies. Una situació que ha incrementat el desconcert i el malestar de les persones. Així ho comparteix una de les integrants de la plataforma, Maria Coma.

 

El SEMAF reclama, entre diferents punts, que hi hagi una renovació important de la plantilla amb la incorporació de nous maquinistes, que s’està demorant per la pandèmia. Al mateix temps, es reclama el restabliment de tots els serveis previs a la Covid-19. Un dels principals punts d’enfrontament és l’oposició per part del sindicat al traspàs definitiu de Rodalies a la Generalitat. Els treballadors consideren que podrien sortir perdent, pel que fa als seus drets laborals i el sou. Per desencallar la situació els responsables del sindicat i Renfe estan negociant, però de moment les posicions estan molt allunyades.

Dilluns i dimarts de la setmana vinent està previst que hi hagi dues jornades més de vaga del SEMAF. Per tant, no es descarten que continuïn els retards. De fet, els serveis mínims s’estan complint més, després que els primers dies es generés un col·lapse important a la xarxa de tren i s’obrissin una trentena d’expedients pels incompliments dels vaguistes.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia