12 de Juliol de 2022 a les 14:50
L’1 de juliol el va donar el tret de sortida a la campanya de rebaixes de l’estiu del 2022. Un dels períodes de l’any durant el qual es concentren una part de les vendes pel petit comerç de la Garriga, que habitualment segueix complint la tradició de començar el juliol com tota la vida. Tot i així, la llibertat de les grans cadenes a oferir promocions i descomptes tot l’any acaba convertint-se en un problema que ha fet perdre pistonada a la campanya. Per tant, de moment, el volum de negoci està sent força raonable. Val a dir que a la Garriga les botigues aposten per rebaixar productes de temporada i durant aquests primers dies la gent està apropant-se a mirar i comprar. Així ho apunten Maria José León i Maria Camí, de Tendències Creacions, i Toni González, de Mobel Baby.
Pel que fa als descomptes, seguint la línia dels últims anys, la major part de negocis comencen oferint productes amb promocions d’entre un 15% i un 50%. Tot i que alguns negocis ja fan excepcions i arriben a fer ofertes més importants, arribant fins el 70% de descompte. Una de les tendències que creix són els descomptes acumulats, que conviden la gent a comprar més d’una peça de roba. Pel que fa a tot el país, les grans cadenes tèxtils han començat les rebaixes a mitjans del mes de juny, seguint la línia dels últims anys. La propietària de la botiga l’Esport, Pilar Millan, Ubaldo Sáez, de Clothes, i Maria José Sala, de Mía, valoren l’inici de les rebaixes d’estiu.
Es tracta de la primera campanya de rebaixes que es viu sense restriccions per accedir als diferents comerços, tenint en compte que l’ús de la mascareta no es va retirar fins el passat mes d’abril. Si tot va com està previst els negocis esperen facturar xifres similars a les dels últims anys, deixant de banda el 2020 i el 2021. En aquesta línia, la patronal preveu recuperar un 20% de les vendes perdudes l’any 2021. Malgrat les bones perspectives, cal tenir present que la inflació i l’augment dels costos energètics també poden frenar les vendes.