9 de Gener de 2020 a les 14:47
Les botigues de proximitat de la Garriga van donar el tret de sortida a les rebaixes d’hivern el 7 de gener. Una campanya que encaren amb optimisme després d’un Nadal prou generós, pel que fa al volum de negoci. Hi ha grans cadenes comercials, sobretot del sector tèxtil, que aprofiten per avançar les rebaixes per tal d’aprofitar l’embranzida de nous fenòmens com el Black Friday. Tot i així, el 7 de gener segueix sent la data per la qual opten la gran majoria de comerços de la Garriga per començar a oferir descomptes.
Enguany ronden xifres molt similars a les de l’any passat i se situen entre el 15% i el 50% en alguns productes seleccionats i de temporada. Els propietaris de les botigues es mostren optimistes i esperen que, com a mínim, es repeteixi el volum de vendes de l’any passat. Així ho expliquen Dolors Cañellas, de Calçats Cañellas, Mònica Sabata de Plaer de Ma vida i Ubaldo Saéz de Clothes.
La desregulació del sector és un problema recorrent des de fa anys que posa en una situació força complicada als comerciants. Alguns grans marques tèxtils i de tecnologia van començar les rebaixes d’hivern el 2 de gener perquè la gent pogués aprofitar per fer les últimes compres nadalenques, però n’hi ha d’altres que van començar el període de descomptes, tal i com marcava la normativa abans del 2012, el 7 de gener. Una tradició que també han mantingut la major part dels comerços locals.
Abans de la liberalització de les rebaixes, aquest període de l’any concentrava un 40% de les vendes anuals. Una situació molt diferent a l’actual ja que, segons dades de Confederació Espanyola de Comerç, actualment només es realitza un 20% de la facturació anual. Al mateix temps, el comerç online s’ha convertit en un competidor que posa les coses difícils al model de botigues que hi ha a la Garriga. La presidenta de l’ASIC Som la Garriga, Pilar Millan, es mostra optimista per l’inici de les rebaixes d’hivern.
Segons dades de l’informe ‘Rebaixes 2020’ de l’empresa Bnext, està previst que a tot l’estat la gent es gasti, de mitjana, uns 200 euros durant els propers 2 mesos de campanya. Un xifra que multiplica per 4 la despesa prevista pel mateix període de l’any 2019. I qui més gastarà seran els homes, que està previst que realitzin 7 de cada 10 compres. Caldrà veure si la gent es comporta així als comerços de proximitat de la Garriga, després d’una bona campanya nadalenca que s’espera que tingui continuïtat fins a principis de març amb les rebaixes d’hivern.