6 de Novembre de 2015 a les 13:53
Renfe ha decidit deixar de vendre bitllets per taquilla a l'estació de tren de la Garriga. La polèmica decisió s'ha començat a aplicar aquesta setmana, davant la indignació dels usuaris, que ara, com succeeix en moltes altres estacions del país, només tenen l'opció de comprar els bitllets a les màquines que hi ha al vestíbul.
Renfe ha inclòs aquesta mesura en el nou contracte de concessió de l’espai, que en aquests moments està en licitació i que s'ha de resoldre abans de l'1 de desembre. Això sí, el nou contracte, pels propers 4 anys, estableix que la persona concessionària de l'espai ha de seguir informant i atenent el usuaris de la línia, segons ha explicat a Ràdio Silenci l'actual concessionari de l'estació, Ferran Jiménez, que s'encarrega de la venda de bitllets des de fa 12 anys. Segons Jiménez, el 75% del bitllets ja es venien a través de les 3 màquines, i només el 25% de les gestions es feien per taquilla.
La decisió no ha agradat a molts usuaris habituals de la línia, sobretot, perquè la devolució exprés, en cas que el tren arribi 15 minuts més tard del previst, serà únicament per Internet. Les xarxes socials han recollit durant les últimes hores el malestar de molts usuaris que demanen l'acció de Foment o de la conselleria de Territori i Sostenibilitat. Davant de la desaparició de la venda per taquilla, el col·lectiu d'usuaris en defensa de la R3 'Perquè no ens fotin el tren' ha emès un comunicat on assegura que farà tot el possible per evitar qualsevol retrocés en la prestació de serveis de la línia de Puigcerdà. També insta a l’Ajuntament a fer una queixa formal a Renfe per exigir el restabliment de la venda per taquilla.