Resuming podcast

20 de Febrer de 2019 a les 16:28

L'Oficina d'Informació al Consumidor va atendre 264 consultes el passat 2018

Compartir

Un total de 71 consultes i 24 reclamacions sobre telefonia i comerç són una part dels tràmits que es van realitzar l'any passat a l'oficina local. Aquestes són algunes de les dades que es poden extreure de la memòria anual realitzada per la Unió de Consumidors de Catalunya, l'encarregada de donar servei als veïns des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Amb totes les dades acumulades, es van fer un total de 212 consultes, de les quals 52, van acabar convertint-se en una reclamació. Es tracta d'unes xifres que demostren el gran volum de tràmits que es van fer el 2018. El tècnic de la Unió de Consumidors de Catalunya a l'Oficina de la Garriga, Ivan Zabal, analitza les dades registrades al llarg de l'any passat.

Si es fa un cop d'ull a les dades, el sector dels comerços és el que ha generat més consultes. És, sobretot, degut als canvis i devolucions de productes i la seva garantia. De fet, les compres per Internet també han estat una part important de les reclamacions que han portat a moltes persones a presentar denúncia per estafa. Els incompliments de contracte, per part de les empreses de telefonia, o la impossibilitat per instal·lar fibra òptica han estat els temes centrals de les reclamacions i consultes en referència a les empreses de telecomunicacions.

En següent lloc, els serveis bàsics com aigua, llum i gas han acumulat un total de 41 consultes. A diferència del 2017, els temes relacionats amb l'aigua han estat molt més importants. Les consultes més freqüents d'aquesta temàtica han estat per la reclamació de quantitats derivades de fugues d'aigua i preguntes sobre els imports que figuren en la factura com el cànon de l'aigua o les diferents taxes. Pel que fa al volum d'usuaris que s'han apropat el 2018 a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, el tècnic apunta que el coneixement del servei, per part dels veïns, ha estat clau.

Recordem que l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor està disponible per qualsevol veí de la Garriga que necessiti l'assessorament del tècnic de la Unió de Consumidors de Catalunya. L'oficina està oberta cada dimarts i es recomana demanar cita prèvia a través del correu electrònic consum@ajlagarriga.cat o mitjançant l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.

Escolta l'àudio de la notícia al següent enllaç