22 de Febrer de 2024 a les 13:30
Tot just uns dies que es feia oficial la desaparició definitiva del pas a nivell de la carretera de Samalús, a l’estació de la Garriga, així com el pas per creuar les vies al carrer del Bosc, a la part sud de la Garriga, a tocar del bosc de Malhivern. D’aquesta manera, les vies de pas per vehicles, vianants i bicicletes han quedat força limitades a la banda sud de la Garriga. A aquest fet cal afegir que, ben aviat, també està prevista la supressió del pont de pedra per sobre la via del tren, al camí que va des de davant de l’empresa de desballestaments Tamayo a la urbanització dels Gorchs, ja a les Franqueses. Tenint en compte aquesta panorama, des de l’associació Pedalem la Garriga s’apunta que la connexió habitual amb l’Artigassa i Samalús ha desaparegut. Un dels membres de l’entitat, Miquel Sebastià, exposa els canvis que ha comportat la desaparició del pas del carrer del Bosc.
Actualment, a la banda sud de la Garriga només hi ha dos itineraris per on es poden creuar les vies. En primer lloc, l’antic pont dins del bosc per on flueix el torrent de Malhivern. Una construcció que, segons el projecte de desdoblament de l’R3, desapareixerà el proper estiu un cop es faci la doble via per aquest tram. Això implicarà derruir l’actual estructura per fer-ne una de nova, tal com ha succeït amb el pont de la Fournier. Tot i així, seguirà sent un pas no accessible per tothom. I l’altra via és el túnel soterrat que Adif va construir a tocar de la Vil·la Romana de Can Terrers. Per aquesta raó, tenint en compte que no està previst fer cap nou pas per suplir el pas del carrer del Bosc, Pedalem demana a l’Ajuntament que es millori l’accés a aquest túnel de nova construcció, per poder-hi passar les persones i les bicicletes amb major seguretat.
Pedalem la Garriga, que des de fa uns anys s’ha convertit en un referent en la promoció de l’ús de la bicicleta al poble, la creació de rutes escolars o impulsors dels carrils bici, espera que el consistori pugui actuar de manera immediata per fer més fàcil que la connexió entre les dues bandes de la via del tren.