17 de Desembre de 2021 a les 15:28
Al llarg de les últimes setmanes diferents veïns i veïnes a través de les xarxes socials s’han començat a organitzar per aconseguir un objectiu comú: recuperar el servei d’atenció presencial d’urgències nocturnes al Centre d’Atenció Primària (CAP) de la Garriga. L’abril del 2013 va desaparèixer en el marc de la reestructuració de serveis per part del Departament de Salut i, des de llavors, sempre que hi ha hagut qualsevol emergència s’ha de fer per telèfon, i el professional que fa l’atenció s’encarrega de decidir i derivar les persones en funció de la problemàtica. Un model que moltes persones consideren precari i que deixa sense servei a les més de 20.000 persones que el tenien com a punt de referència en cas d’un problema de salut. Des de llavors, s’han reunit entre ells, amb l’Ajuntament, i divendres a la tarda ha tingut lloc una reunió amb el Departament de Salut. Una de les integrants del col·lectiu, Marina Bruguera, explica més detalls de la situació.
Les persones del col·lectiu s’han posat en contacte amb diferents grups del territori, que també reclamen millores i la reobertura d’alguns serveis a d’altres CAP. De moment, la reunió amb l’Ajuntament va servir per saber que els donarien suport en aquest front comú, i divendres a la tarda s’ha portat a terme una trobada amb responsables del departament de Salut. Entre els arguments que es posen sobre la taula hi ha una sèrie de problemes i mancances que, des de fa temps, es denuncien a les xarxes socials. Una situació que s’ha agreujat degut al col·lapse del sistema sanitari des de l’any passat, a conseqüència de la pandèmia.
Al llarg dels propers dies el col·lectiu té previst donar a conèixer les conclusions de les últimes reunions. I, a partir de llavors, no es descarten noves mobilitzacions per reclamar la reobertura de les urgències nocturnes al CAP de la Garriga. Qualsevol persona interessada en col·laborar amb la gent que integra el grup pot posar-s’hi en contacte a través de les xarxes socials.